We analyzed the influences of client interpersonal styles on therapy processes using an attachment theory framework. Ten transcripts of client identified significant therapy events were analyzed for evidence of client attachment styles (dismissing, preoccupied, or secure), attachment issues, and therapist responsiveness to attachment issues. The attachment issues identified tended to focus on three themes: concerns about loss or rejection, feelings surrounding conflict and danger, and the need for closeness or proximity. Therapist responses were categorized as (a) providing containment, safety, and structure, (b) reflecting the client emotions and concerns, and (c) interpreting or challenging the client attachment style. It was hypothesized that therapist responses to client attachment issues would be mediated by client attachment styles. In these 10 events there was evidence that therapists responded to preoccupied attachment styles with reflection and to dismissing styles with interpretation, as had been hypothesized. Wir analysierten den Einfluß der interpersonalen Stile von Klienten auf den Therapieprozeß vor dem Hintergrund eines bindungstheoretischen Rahmens. Zehn Transkripte, in denen durch Klienten identificzierte bedeutsame Therapieereignisse niedergeschrieben waren, wurden im Hinblick auf Bindungsstile der Klienten analysiert (abweisend, anklammernd oder sicher), außerdem i Hinblick auf bindungsrelevante Themen und Reaktionen der Therapeuten auf diese Themen. Die bindungsrelevanten Themen, die identifiziert wurden, bezogen sich auf drei Aspekte: die Sorge im Hinblick auf Verluste und Zurückweisungen, Gefühle im Zusammenhang mit Konflikten und Gefahren und das Bedürins nach Nähe. Die Reaktionen der Therapeten wurden folgendermßen kategorisiert: a) Bewahren, Sicherheit und Struktur, b) Reflexion von Emotionen und Befürchtungen und c) Deutungen bzw. Konfrontationen im Hinblick auf den Bindungsstil der Klienten. Es wurde vermutet, daß die Reaktionen der Therapeuten auf bindungsrelevante Themen durch die Bindungsstile der Klienten mediiert würden. Bei den untersuchten zehn Ereignissen deutete sich an, daß die Therapeuten im Falle anklammenrnder Bindungsstile eher mit Spiegelung, im Falle abweisender Bindungsstile eher mit Deutungen reagierten, wie es der Hypothese entsprach. Nous avons analysé l'influence du style itnerpersonnel des clients sur le processurs thérapeutique dans le cadre de la théorie de l'attachment. Dix transcriptions de mments significatifs en thérapie, identifiés par le patient, ont été analysées en fonction du style d'attachment du client (évitant, préoccupé, sûr), des thèmes d'attachement, et l'écho thérapeutique aux thèmes d'attachement. Les thèmes d'attachement identifiés étaient centrés sur trois focus: inquiétudes au sujet d'une perte ou d'un rejet, affects autour de conflits et de dangers, et besoins d'intimité ou de proximité. L'écho thérapeutique a été catégorisé comme a) apportant contention, sécurité et structure, b) mettant en réflexion les émotions et les inquiétudes des clients, et c), interprétant ou mettant ä l'épreuve le style d'attachement des clients. L'hypothèse était que les réponses des thérapeutes aux thémes d'attachement énouncés par les clients se feraient en fonction du styl d'attachement des clients. Les 10 transcriptions de cette étude ont mis en évidence que le thérapeute a répondu par la réflexion aux styles d'attachement préoccupés et par l'interprétation aux styles évitants, ce qui correspond à l'hypothèse. Por medio de la teoría del apego, hemos analizado la influencia de los estilos interpersonales de los clientes sobre los respectivos procesos terapéuticos. Para obtener evidencia del estilo de apego (prescindente (dismissing), preocupado o seguro); de otros problemas de apego; y de la responsividad del terapeuta a estas cuestiones, se analizaron diez transcripciones de acontecimientos vistos como significativos por el cliente. Los problemas de apego identificados se focalizaron en tres temas: preocupaciones por la pérdida o el rechazo; sentmientos relativos al conflicto; y peligroy neceidad de contacto estrecho o proximidad. Las respuestas del terapeuta se categorizaron como a) suministro de continencia, seguridad y estructura; b) reflejo de las emociones y precocupaciones del cliente; c) interpretación o desafío al estilo de apego del cliente. Se formuló la hipótesis de que las respuestas del terapeuta a los problemas de apego del cliente hubo evidencia de que el terapeuta respondía con reflexión a estilos que mostraban precupación, y con interpretación a aquéllos que mostraban prescindencia (dismissing styles).
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