Modern organisation and techniques of obstetrics have largely eliminated the dangers to the baby of mechanical birth trauma and of late pregnancy anoxia. There is still, however, a great deal that the obstetrician and gynaecologist can contribute in preventing damage to the baby. He should first of all accept that cerebral palsy, epilepsy, mental defect, etc. are problems within his direct field. Because of his interest in infertility, abortion, pregnancy and labour, he should be a leader in research studies directed towards the investigation of the aetiology of such defects, and, therefore, assist in formulating techniques to minimise such dangers. Most of the current inadequate information is due to poor clinical records and to lack of appreciation that there are aberrations in pregnancy and labour, of little apparent importance at the time, which can affect the subsequent development of a child.SUMMARYThere is still, despite over‐population, urgent need for elucidation of the aetiological factors of pregnancy wastage. The obstetrician/gynaecologist should be u leader in such studies.Cerebral palsy is said to arise from mechanical birth trauma or from late pregnancy or intrapartum anoxia. Modern obstetrical techniques should lead to the disappeaiance of such cases. Prematurity is a much more difficult problem. The obstetrician must seek the causes and attempt to minimize the risks to the foetus.Present research is handicapped by lack of available obstetrical information. Many and vanedaetiological factors can cause the same lesion. In field research lesions of widely different aetiological background are studied together as if they were one syndrome.Much research needs to be done. The obstetrician should lead, should welcome into his clinics workers from other disciplines, and should guide their studies in so far as clinical experience is essential.RESUMEL'infirmité motrice cérébrale point de vue obstéfricalII y a encore, malgré une sur‐population, un besoin urgent de mettre en lumière les facteurs étiologiques du gaspillage des grossesses. L'obstétricien/gynécologue est appeléà conduire une telle recherche.On considère comme causes de l'infirmité motrice cérébrale les lesions obstétricales mécaniques, les grossesses tardives, l'anoxie pendant le travail. Mais il y a tout lieu de penser que l'obstétrique moderne aura raison de ces cas. La prématurité est un problème bien plus difficile. L'obstétricien doit en chercher les causes et essayer de réduire les risques encourus par le foetus.L'absence de renseignements obstétricaux gěne considérablement la recherche actuelle. Une měme lésion peut avoir été causée par des facteurs étiologiques nombreux et variés. Dans le secteur de la recherche, des lésions d'origine tout à fait différentes font partie de la měme étude comme si elles ne for‐maient qu'un seul syndrome.Un grand travail de recherches doit ětre fait. L'obstétricien doit guider et acceuillir dans sa clinique les chercheurs de disciplines différentes et doit orienter leurs études dans le mesure ou l'expérience clinique est le fait essentiel.ZUSAMMENGFASSUNGDie zerebrale Kinderlähmung vom Gesichtspunkt der Geburtshilje aus angesehen.Trotz der Ubervölkerung, bleibt es noch dringend nötig, die ätiologischen Faktoren der Vergeudnung der Schwengerschaften zu erschkiessen. Dem Geburtschelfer und Frauenarzte steht es bei, diese Forschungs‐arbeit zu leiten. Man nimmt als Ursachen der zerebralen Kinderlähmung mechanische Schädigungen, späte Schwangerschaften, Anoxämie während der Entbindung an. Man kann aber denken, dass die moderne Geburt‐shilfe solche Fälle überwinden wird. Die Früburt ist ein viel schwierigeres Problem. Der Geburtshelfer muss ihre Ursachen suchen und versuchen, die Gefahren die der Fötus läuft, zu vermindern.Die Abwesenheit obstétrikaler Angaben stört die jetzigen Forschungen beträchtlich. Dieselbe Schädigung kann durch viele und mannigfaltige atiölogische Faktoren hervor‐gerufen werden. In diesem Forschungs‐bezirk sind Schädigungen ganz verschie‐denen Ursprunges in denselben Studien einbegriffen, als ob sie ein einziges Syndrom bildeten.Eine grosse Forschungsarbeit muss unter‐nommen werden. Der Geburtchelfer muss in seiner Klinik Forscher verschiedener anderer Fächer empfangen und leiten und muss ihre Untersuchungen, soweit die klinische Erfahrung die Hauptsache ist, beeinflussen.
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