Abstract

Stroke has traditionally been classified according to the trial of ORG 10172 in acute stroke treatment (TOAST) criteria; however, the concept of cryptogenic stroke did not meet the operational criteria necessary to define patient populations eligible for randomized studies. Therefore, the concept of embolic stroke of undetermined etiology (ESUS) was developed. An underlying hypothesis was that most strokes in patients with ESUS are caused by embolic events, hence, anticoagulation may prevent secondary events. Therefore, two large randomized trials were conducted comparing dabigatran or rivaroxaban with acetylsalicylic acid. Both studies could not show superiority of the new oral anticoagulants (NOAC) compared to aspirin; however, subgroup analyses showed that there is apatient population that may benefit from oral anticoagulation.

Highlights

  • Eine Reihe von Studien untersuchte EKG- und echokardiographische Parameter, um Schlaganfälle bei Patienten mit ESUS vorauszusagen

  • Stroke has traditionally been classified according to the trial of ORG 10172 in acute stroke treatment (TOAST) criteria; the concept of cryptogenic stroke did not meet the operational criteria necessary to define patient populations eligible for randomized studies

  • An underlying hypothesis was that most strokes in patients with ESUS are caused by embolic events, anticoagulation may prevent secondary events

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Summary

Der Nervenarzt

Die Klassifikation ischämischer Schlaganfälle erfolgt traditionell nach den TOAST-Kriterien [1]. Die zugrunde liegende Hypothese von ESUS war, dass die meisten Schlaganfälle bei diesen Patienten durch embolische Mechanismen bedingt sind [2]. Zur Überprüfung der Hypothese, ob orale Nicht-Vitamin-K-Antikoagulanzien (NOAKs) bei Patienten mit ESUS wirksamer sind als Thrombozytenfunktionshemmer wie Acetylsalicylsäure (Aspirin), wurden zwei große randomisierte Studien durchgeführt, nämlich RE-SPECT ESUS (Randomized, DoubleBlind, Evaluation in Secondary Stroke Prevention Comparing the Efficacy and Safety of the Oral Thrombin Inhibitor Dabigatran Etexilate versus Acetylsalicylic Acid in Patients with Embolic Stroke of Undetermined Source; [8, 9]) und NAVIGATE ESUS (New Approach Rivaroxaban Inhibition of Factor Xa in a Global Trial versus ASA to Prevent Embolism in Embolic Stroke of Undetermined Source; [10, 11]).

Schwerwiegende Blutung
Offenes Foramen ovale
Disabling Stroke
Schwerwiegende Schlaganfälle
Dosierung von Dabigatran
Prädiktoren für Vorhofflimmern
Einfluss der Morphologie des linken Vorhofs auf das Schlaganfallrisiko
Einfluss der Arteriosklerose
Prädiktoren für einen Schlaganfall bei Patienten mit ESUS aus anderen Studien
Derzeit laufende Studien
Einhaltung ethischer Richtlinien
Findings
Literatur
Full Text
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