Abstract

Intraoperative revision of initially loosened pedicle screws. Intraoperatively loosened/stripped pedicle screws. None. Removal of the loosened/stripped pedicle screw. Checking the screw channel and re-implantation using adifferent trajectory, alarger screw diameter or acement-augmented pedicle screw. Early functional mobilization and initiation of osteoporosis therapy if indicated. Abiomechanical study with human vertebral bodies was performed. Augmented and not augmented pedicle screws were tested until loosening using afatigue testing setup. After loosening occurred asubsequent augmentation of the loosened, not augmented screw was performed, and it was tested using afatigue test again. Both the initial (p = 0.009) and the augmentation after loosening (p = 0.001) showed asignificant increase in failure load compared to the non-augmented pedicle screws. In our own patient collective from April2016 to August 2018, 11 of 524 patients treated with pedicle screws showed intraoperative screw loosening. This was revised in 6cases with asubsequent augmentation and in 5cases with alarger screw diameter. In the postoperative control at 6weeks, none of these screws showed loosening again.

Highlights

  • augmented pedicle screws were tested until loosening using a fatigue testing setup

  • showed a significant increase in failure load compared to the nonaugmented pedicle screws

  • of 524 patients treated with pedicle screws showed intraoperative screw loosening

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Summary

Planung der Schraubenlänge und -dicke anhand der vorhandenen Bildgebung

Erhöhung des PEEP („positive endexpiratory pressure“) zur Prävention einer Zementleckage. Austasten des Schraubenkanals und Reimplantation unter Verwendung einer anderen Trajektorie, eines größeren Schraubendurchmessers oder einer zementaugmentierten Pedikelschraube. In einer biomechanischen Studie an humanen Kadaverwirbelkörpern erfolgte ein Dauerbelastungstest mit augmentierten sowie nichtaugmentierten Pedikelschrauben. Nach eingetretener Lockerung wurden eine nachträgliche Augmentation der gelockerten, nichtaugmentierten Schrauben und ein erneuter Dauerbelastungstest durchgeführt. Sowohl die initiale (p = 0,009) als auch die Augmentation nach Lockerung (p = 0,001) zeigten einen signifikanten Anstieg der Versagenslast verglichen mit den nichtaugmentierten Pedikelschrauben. In unserem eigenen Patientenkollektiv aus dem Zeitraum April 2016 bis August 2018 zeigte sich bei 11 von 542 mit Pedikelschrauben versorgten Patienten eine intraoperative Schraubenlockerung. Diese wurde in 6 Fällen mit einer nachträglichen Augmentation und in 5 Fällen mit einem dickeren Schraubendurchmesser revidiert. In der postoperativen Kontrolle nach 6 Wochen zeigte sich keine dieser Schrauben erneut gelockert.

Medikamentöse Behandlung der Osteoporose
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